Pathé Arnhem

Toen Pathé Arnhem ReadMe selecteerde voor de bewegwijzering, dachten we aanvankelijk dat het huisstijlhandboek van deze Franse bioscoopexploitant weinig ruimte zou overlaten voor onze creativiteit. Die vrees bleek ongegrond. In feite lagen er twee vragen. De eerste vraag was of we eens goed naar de bezoekersstromen wilden kijken, want de gasten bleken vaak te moeten zoeken. We hebben het dan ook over de grootste bioscoop van de Benelux met 9 zalen verdeeld over 6 verdiepingen. De tweede vraag betrof de uitstraling en beleving. Het gaat goed met de bioscoopbranche en dit betekent dat de onderlinge concurrentie hevig is. Wie zijn bezoekers de fijnste ervaring biedt, wint!

Voor een betere zichtbaarheid van de signing kozen we voor uit de wand stekende bordjes in de bekende tekstballon-stijl van Pathé. Deze kregen het nieuwe, rechtere lettertype waartoe recent vanuit het hoofdkantoor is gekozen. Om het vinden van je plaats te vergemakkelijken bedachten we indirect verlichte letters met fastforward pijltjes die de bezoeker vertellen of hij voor zijn stoelnummer beter de linker- of de rechtertrap kan nemen. Het IMAX-theater kreeg een logo dat aansluit bij deze magnifieke kijkervaring: we kozen voor een robuustere omvang en een uitvoering in geschuurd RVS met indirecte, blauwe ledverlichting erachter. Na deze opdracht mochten we direct door naar Pathé Maastricht!